Kategorie
Blog

Jak wybrać dobry kurs makijażu permanentnego?

Usługi makijażu permanentnego stają się ostatnimi czasy coraz bardziej popularne na rynku kosmetycznym. Przekłada się to również na coraz większą liczbę dostępnych szkoleń, różniących się między sobą ceną i programem. Jak spośród tak dużej oferty wybrać dobry kurs makijażu permanentnego?

Po czym poznać dobry kurs makijażu permanentnego?

Wybierając szkolenie z makijażu permanentnego, należy zwrócić uwagę na kilka kryteriów. Przede wszystkim, warto zapoznać się z niezależnymi opiniami na temat konkretnego kursu, a w razie braku takiej możliwości – zwrócić się z prośbą o referencje. Bardzo ważne są również certyfikaty, potwierdzające wystarczające przygotowanie praktyczne i teoretyczne trenera. Jeśli osoba przeprowadzająca szkolenie może pochwalić się niezbędnym doświadczeniem i umiejętnościami, a kurs pochlebnymi opiniami, w następnej kolejności warto dokładnie zweryfikować program szkolenia. Profesjonalne szkolenie z zakresu makijażu permanentnego powinno:

  • zawierać w swoim programie możliwość przećwiczenia nowych umiejętności w praktyce;
  • mieć autorski, szczegółowy program;
  • gwarantować w swojej cenie profesjonalny sprzęt oraz materiały.

Ile kosztuje kurs makijażu permanentnego?

Cena profesjonalnego szkolenia z makijażu permanentnego zależy przede wszystkim od trybu jego przeprowadzenia. Kurs grupowy jest co prawda tańszym wyborem, jednak często takie szkolenia charakteryzują się skupieniem na teorii i niewystarczającym czasem poświęconym na ćwiczenia praktyczne. Koszt szkolenia grupowego waha się w granicach 1000-3000 zł. Alternatywą może okazać się nieco droższy kurs indywidualny, za który zapłacimy około 6000 zł. W tej cenie otrzymujemy jednak profesjonalne szkolenie skupione na praktyce. Nierzadko szkolenia indywidualne zawierają w swojej cenie także konsultacje, które pozwolą szybko rozwiać ewentualne wątpliwości.

Wybierając kurs makijażu permanentnego, warto pamiętać, że inwestujemy we własne umiejętności. Profesjonalne szkolenie zapewni późniejsze zadowolenie klientek.